VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 9 januari 2011

Och så trillade jag igen

ner i det mörka. Gårdagen var så hemsk så jag lade mig kl 8, då stod jag inte ut med mig själv längre. Med tio timmar sömn med mig idag mår jag som en prinsessa om jag jämför med igår.

Nu är det dags för att göra finliret på tentan som ska in idag. Sen är det en skrivuppgift som ska in i morgon och sen är det en muntlig persentation som jag förberedas inför fredagens dag i skolan. Inte mycket alls att tänka på, men får jag må som jag gör just nu är det inga problem.

MEN

Jag ska använda mig av de verktyg som jag vet hjälper när jag inte mår bra. Jag har inte varit så duktig på det de senaste månaderna, men just nu är jag fast besluten att sluta gå in i min bubbla utan istället försöka vara den sociala glada kvinna jag egentligen är. Jag trivs ju bäst med det, så det blir dagens utmaning. En dag i taget kommer jag att lyckas.

Jag önskar er alla en finfin lördag och NI, var rädda om er när ni är ute och halkar - jag ska vara rädd om mig och ta hand om mig på bästa sätt, för det är jag värd

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag har en underbar coachlärare, och en av hans frågor är:

Hur gör du för att få dig att må så dåligt?

Det ligger så mycket i det, att vi behöver se våra "triggers" så att vi kan stanna upp innan vi är inne i mörkret.
Någonting gör vi, frågan är vad och hur vi kan göra istället.

Kram Åsa

Anneli Stålberg sa...

En dag i taget tills du är igenom. Din styrka och ditt mod tar dig hela vägen.
Kramar!

Cattis sa...

Ja, en dag i taget. Jag vet, Annelie. Din fråga är bara så bra, Åsa, men inte helt ok att höra när man mår skit. Men jag bara hörde Dr Phil i din fråga så jag vet att den är befogad att ställa.

Jag kan inte säga riktigt hur jag gör för att må så dåligt, men jag vet vad jag INTE gör för att må bättre och det är det jag måste förändra.

kramkram