VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 21 januari 2011

Jag hade rätt

om den dåliga respons jag fick aven kurskamrat i höstas. Ni kan läsa hela inlägget om det HÄR

”Jag gillar inte din text alls” skrev min kurskamrat till mig.

Så här skrev min lärare om det:en katastrofal kommentar faktiskt. så får man inte säga!.... här tycker jag nog att du kunnat höra av dig till oss lärare och påtala kommentaren, så hade personen som givit den också fått hjälp att bli mer konstruktiv.

Jag hörde inte av mig till lärarna eftersom jag redan gjort det en gång när hela min personlighet blev påhoppad vid första texten av en annan kurskamrat, men det var skönt att läsa att det inte bara var jag och ni som tyckte hon var mindre snäll vid hennes kommenterande av min text.

Ha en skön dag - var snälla mot er själva - det ska jag vara med att ha en dag där bara jag är i fokus


6 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Skönt att få bekräftelse även från det hållet. Hoppas läraren tar upp det med berörd elev så hon lär sig just att ge konstruktiv kritik i framtiden.

Kram och ha en bäst dag!

Åsa Hellberg sa...

Vi har pratat mycket om feedback på min coachutbildning och där formuleringen av densamma är superviktigt.

Exempel på bra sätt; jag tycker att din text är jättebra OCH VAD TROR DU SKULLE HÄNDA MED DEN om du utvecklade bla, bla, bla...

Är du med?

Alla kan inte den konsten, det är en träning som allt annat; själv var jag tvungen att gå på kurs uppenbarligen:)

Heja Cattis!

Maria sa...

Jag var inne och läste originalinlägget med kommentaren och jag begriper i ärlighetens namn inte hur den här personen tänker.

Kritik ska var konstruktiv så man drivs framåt och kan utvecklas, annars är den meningslös.

Kritiken du fick sade ju absolut ingenting utan var bara ett sätt att säga att jag är bättre än du.

Stå på dig och fortsätt kämpa!
Maria

Cattis sa...

Nina: ja, det var skönt,
Åsa:ja, denna kvinna kunde uppenbarligen inte ge "rätt" sorts kritik
Maria:Nej, den sa absolut ingenting och hjälpte inte mig ett dugg.

Det som ajg tänker på är att hon har en skrivarsida på nätet. hur fungerar den, tro? hon ska gå nästa kurs med och där kommer jag att gå vidare om jag inte får konstruktiv kritik.

Lotta på Bråkmakargatan sa...

Det där var väl inte konstruktiv kritik? Hur ska du kunna göra något av det där hon sa? Kritik ska kunna vara en hjälp framåt, inte stjälpa. DU hade rätt, hon hade fel!
Trevlig helg!

Malin sa...

Finns ingen konstruktiv kritik att ge denna person och hennes sätt att ge feedback - det var helt enkelt katastrofalt. Hoppas du inte behöver råka ut för det mer.