VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 31 december 2010

Happy New Year

2010 var ett smärtsamt år på många sätt.Vårens examensarbete skrev jag samtidigt som jag gick på Vändpunkten som anhörig till alkoholist. Den resan var så smärtsam att det var det värsta jag varit med om. Idag mår jag mycket bra, men om Vändpunkten är en del av det, vet jag inte. Det var kanske en nödvändig resa för mig att göra. Det är inte roligt att vara medberoende och det är ett ständigt arbete för mig dagligen för att släppa taget och må så bra som möjligt.

När det gäller bokens utveckling 2010, så har det tyvärr inte hänt så mycket, och det känns oxå tråkigt, med tanke på att bloggen skulle handla om mitt bokprojekt. Jag har kommit in på kursen Kreativt Skrivande III som jag ska gå nu till våren och jag tror att man får skriva på ett längre projekt då och där kommer min bok in i bilden. Trots att jag har svårt att avsluta alla projekt jag påbörjar har jag lovat mig själv att boken ska bli klar. Det är bara sex scener kvar innan redigeringsarbetet börjar och jag vet att jag klarar att skriva dem om jag bara ger mig tiden.

OCH

Jag har två fantastiska ideér till två böcker till, som jag verkligen vill skriva.

Min resa till London var ett steg för mig som meberoende, det var mycket viktigt för mig att resa dit i sex veckor ensam. Det var inte så enkelt att vara ensam, men jag fick vara med om så många underbara äventyr som jag är så stolt över att ha med mig hem. Tyvärr upptäckte jag att jag inte räcker till kunskapsmässigt som lärare just nu, men det går att ändra på. Min utbrändhet kunde inte förvalta kundskaperna jag kämpade mig till innan jag blev sjuk, men jag har bestämt mig för att läsa mer och skaffa nya kunskaper som jag har glädje av. Målet är ändå inte att jobba som lärare, målet är att jobba med det skrivna ordet, på ett eller annat sätt. Jag vill väldigt gärna gå skrivpedagogutbildningen på Skurups folkhögskola, men inte just nu, för jag måste ta det lugnt med studierna och landa i mig, Cattis, ta hand om mig själv som ickestudent, vilket inte blir lätt för jag har varit student sedan 1997. SÅ, 2011 blir ett år där jag ska hitta mig själv utanför studenten, men det är jag övertygad om att jag kommer att klara av.

Mina andra mål för 2011 kommer i morgon, tror jag.




Jag önskar er alla ett fantastiskt slut på 2010, en fin natt och en underbar början på 2011 som sedan fortsätter på det viset som NI vill att det nya året ska göra. - Jag skriver som jag brukar skriva - jag ska göra så gott jag kan för att nå mina mål

6 kommentarer:

Anders sa...

hej
det var länge sedan

Åsa Hellberg sa...

Önskar dig ett riktigt gott nytt år, Cattis!

Cattis sa...

Ja, Anders, det var några dagar sedan, men nu är jag på g igen.

Gott slut och Gott Nytt År, på er båda två

Robert W sa...

Kul att du tittade in på min blogg. Gott Nytt År till dig också!

Cattis sa...

Tack Robert,

Unknown sa...

I'm not against the agree with the things you suggested. new year images