VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 25 augusti 2010

Snart börjar skolan


och jag får börja skriva igen. Nu får jag utveckla mitt skrivande ännu mer. Jag har börjat läsa min bok nu och de första 89 sidorna ska jag skriva om från jag-form till tredjeperson. Det ska bli spännande att göra det eftersom dessa scener är de första jag skrev för snart två år sedan.

På måndag börjar jag mitt sista år i min lärarutbildning samt mina två små skrivarkurser Kreativt skrivande II samt Creative writing in english Det ska bli roligt och inspirerande att få gå ytterligare två kurser till som handlar om skrivandet.


Just nu mår jag inte så bra, och jag tror att det beror på att jag har för många arbetsuppgifter i mitt jobb att sköta. Så i går "anställde" jag mina döttrar för att hjälpa mig lite. Två timmar i veckan ger dem en ganska bra summa att handla för i London. Och dessa fyra timmar mina döttrar avlastar mig gör otroligt mycket för mitt mående. Många tankar kan jag slippa som försöker organisera allt i mitt lilla huvud. Dessa tankar som gör mig så trött och nedstämd. Jag vill upp till ytan igen för att känna glädje och lycka. Jag tror och hoppas att jag hamnar där på fredag när min tenta är inskickad.


Jag önskar er alla en finfin dag - själv gör jag så gott jag kan för att få en

1 kommentar:

Ninas skrivarlya sa...

Vad bra att du kan sätta stopp för dig själv och be om hjälp. Jag är alldeles för dålig på det...
Hoppas tentan gick bra och att det känns kul att börja skolan igen. Jag började själv nu i tisdags, och nu känns allt som ett stort kaos. Brr... Men det ska väl bli bra det med hoppas jag.

Kramkram