VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 6 december 2009

Andra advent

Jag sitter här i tystnaden i mörkret med bara ljusen tända. Det är helt underbart att få vakna av mig själv efter sju timmars bra sömn. Jag mår faktiskt rätt bra just nu. Jag tar en dag i taget och tänker verkligen på vad som är viktigast just nu. Jag är inte stressad inombords för det jag inte gör, utan jag gör det i den ordningen som jag tycker blir bäst för mig. Jag känner mig alltid nöjd med det jag hinner och orkar göra. Jag går inte omkring och är ledsen för det jag inte hinner eller orkar göra. Det är skönt att få ha dessa positiva känslor inom mig just nu, för de har inte alltid varit med mig. Men jag är otroligt tacksam för dessa dagar.

Jag ska ta det lugnt fram till ungdomarna ska upp. De är mutade i dag att städa. De får en liten peng för det för jag ska INTE städa utan trimma min hund. Jag hade tänkt åka iväg och få henne trimmad, men det hade kostat 800 med trimning och körning. Om då ungdomarna får en peng blir det ändå billigare att trimma henne själv. Klockan 11 är det dags för städpatrullen att dra igång. Visst hade de kunnat städa utan lön, men allt blir ju roligare om man vet att man får en liten peng. Jag behöver verkligen deras hjälp för jag varken orkar eller hinner städa och fixa till det själv i huset.

I eftermiddag blir det en timmes arbete och sedan mitt älskade danspass. Jag får köra och dansa själv idag med för syrran och min yngsta dotter är förkylda. Det är inte lika roligt att köra dit själv, men det ger mer glädje att dansa än att åka hem efter jobbet och inte dansa.

Nu är det:
18 dagar till julafton
16 dagar tills vi kör till lugnet
15 dagar till det är vintersolståndet
7 dagar till Lucia



Jag hoppas ni får en fin andra advent med mycket ljus och värme

Cattis

Inga kommentarer: