VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 10 december 2009

10 december

Tiden går så fort tycker jag. Bra på ett sätt för det betyder att jag mår bra och inte tycker att det är jobbiga dagar. Jobbigt på ett vis för jag hinner inte riktigt med och helt plötsligt har dagarna försvunnit. Jag är nu inne på min tionde praktikvecka. Jag kommer fortfarande ihåg min första dag där. Var tog dessa veckor vägen? Igår hade jag min sista engelska lektion och då gick eleverna mannekäng. En berättade om kläderna de hade på sig och de andra gick och visade upp sina kläder. Inte helt seriöst, men det kanske det inte kan bli när det är 12-åringar som presterar. Efter uppvisningen bjöd jag på julmust och pepparkakor och det uppskattades såklart.

Igårkväll var det veckans höjdpunkt med ett joggingpass tillsammans med mina friskis och svettisvänner. Min kropp är riktigt igång igen och jag hänger med i gruppen nu. Det tog inte många veckor för mig med ett joggingpass i veckan innan jag orkade hänga med i tätens tempo och det är jag glad för eftersom jag älskar att jogga och har gjort det till och från sedan jag var 15 år gammal.

Efter joggingen gick jag på ett alanon möte. Det är ett möte för anhöriga till alkoholister och det är alltid lika fantastiskt att få komma dit. Igår var temat kontroll Det är härligt att tänka tillbaka på hur jag var och hur jag blivit efter det att jag lärt mig att släppa taget och inte behöver ha kontroll på allt och alla.Efter mötet var det sinnesromässa i kyrkan och vi var tre från vår grupp som gick dit tillsammans. 45 minuter av stillhet och musik, det gjorde gott för själen det.

Det var en bra dag igår och det är skönt att det är på slutet av terminen nu. Igår kom antagningsbeskedet att jag kommit in på mina två skrivarkurser på högskolan. Den ena heter Kreativit skrivande och den andre Att skriva på nätet Jag får se om jag klarar att gå alla kurserna, blir det för mycket får jag hoppa av en av dem.

Nu är det:
2 praktikdagar kvar
3 dagar till Lucia
4 dagar till pysselkvällen med syrran och hennes barn
10 dagar tills julgodiset ska göras med syrran och hennes gullungar
12 dagar tills jag ska börja skriva på boken igen
2 veckor till julafton


Ha en härlig torsdag
Snart kommer tomten

Cattis

Inga kommentarer: