VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 3 januari 2012

Jajemen, lite bokskrivande idag med

lite och lite varje dag, så ska det här nog bli bra till slut.

Jag jobbar på med första kapitlet och känner att det är så viktigt med de första sidorna att jag verkligen vill sitta och pilla med det tills jag känner att det är "klart".

Det är bara jag vaken här, döttrarna sover efter en disneymaratonkväll igår. Maken är i Rom och hans söner är hos kompisar. En alldeles perfekt morgon/dag/vecka. Får man skriva så??? ja, jag är ärlig i alla fall. Alltid nåt.

Frukosten är i magen och x antal temuggar, snart ska jag upp i skogen och springa en runda och i eftermiddag blir det Lund och lärarjobb.

Det ska bli otroligt roligt att träffa eleverna igen efter juloch nyårsuppehållet. De har tappat en del av det svenska språket, men det jobbar vi upp igen så bra det går.

Ha en finfin dag med eller utan skrivandet i fokus - jag gör det som får mig att må bra och det är jag stolt över att kunna välja det

Inga kommentarer: