VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 27 november 2011

Jaa, det är roligt att skriva på boken

men det är även roligt att sticka och det är därför jag har svårt att välja. Men det är dags att fördela tiden jag myser i min ensamhet varje morgon.

Idag tog jag fram en scen som jag arbetat med i skrivarkursen jag gick i våras, Kreativt Skrivande III. Jag har gått igenom den och skrivit några rader till och det är roligt. Klart det är roligt att skriva på boken, det gäller bara att hitta känslan att det är så roligt att den kommer i fokus igen. Det kommer den att göra, trist bara att det tagit så lång tid för mig. MENmen, det hjälper inte att slå på sig själv för dessa månader utan bokprojekt, nu när jag igång igen och nu ska jag fortsätta att skriva på den. Det är ju trots allt inte mycket kvar innan jag ska börja skicka till förlag.

Idag är det första advent och jag myser här med ljusen tända. Det är tyst och det blåser, men jag njuter av att vara ensam uppe och bara ha datorn och temuggen som sällskap.

Jag önskar er alla en fin första advent - själv ska jag åka och träffa mina underbara elever för lite undervisning vid Skryllegården.

4 kommentarer:

Pixi sa...

Oh vad det låter mysigt!! Tycker oxå om mörka mornar innan allt blivit ljust och man går från sömndrucken till att vakna till ordentligt!Önskar dej oxå en härlig första advent!Ha så skoj idag!Kraaam =)

Gunnar sa...

Låter trevlig med stickningen. Det verkar ha kommit i ropet igen. Hör om många som stickar. Dock ska i sanningens namn sägas att det är nästan bara kvinnor.

Hoppas du kommer framåt i din skrivprocess.
Trevlig adventssöndag

Anonym sa...

Vet du; det är liksom lönlöst att pina sig med att man "borde ha gjort"... Du kanske helt enkelt behövde en paus från skrivandet? Jättekul att du har kommit igång igen! Heja dig!!!

Ha en fin första advent!!!
Kram!
Johanna

Gunnar sa...

Hej Tittar in och önskar Dig en fin och stämningsfull Andra adventshelg!