VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 20 juli 2011

Jag njuter oavsett vädret

Det gör jag alltid och så har jag känt under väldigt många år. Jag kan inte ändra väderläget. Jag kan bara ändra mina egna sysslor. Det gör jag efter vilket väder det är, men ödsla energi på att sucka stöna tycka "att det är inte klokt att det måste regna, vara så kallt" osv, det är inte min grej.

Jag ser det alltid som att jag har så mycket att göra inomhus så är det dåligt väder så är jag inne och njuter. är det soligt och fint, ja, då hittar jag alltid något att göra som gör mig glad just den dagen.

OK, jag tycker inte att det är kul om det regnar i en hel vecka under sommaren, eller om det är 20 minus grader på vintern,

MEN

vad kan göra åt det? Inget. Jag får hitta något som gör mig glad på ett ställe där jag trivs med just den dagen.



Min bästaste Jenny och jag på dotterns konfirmationsmottagning. För två år sedan när äldsta dottern konfirmerades togs ett likadant kort på oss. Jag och en gravid Jenny. Detta är tredje barnet för min underbara vän. Tur att jag inte har fler blivande konfirmander ;)







Jag hoppas ni får en fin dag var ni nu är och hur vädret än är där ni är - själv ska jag beta av en todolist samt avsluta dagen med en joggingtur







5 kommentarer:

Nystanet Woolly I sa...

Hej Cattis!
Jag läser din blogg och inspireras. Att ha varit utbränd och komma tillbaka det är starkt. Jag är själv på en liknande resa och har precis utbildat mig till konservator och jag skriver. Nu är det dags för nästa steg.
Lycka till på din resa
Linda

Makena sa...

Helt rätt inställning! Så resonerar jag med! Lite svårare var det dock v 25 då vi sedan länge planerat att vara ute på sjön (en av makens två helt lediga veckor denna sommar) och så var det bara kallt och regn...MEN vi bröt ihop och kom igen och fick en jättefin vecka iaf! :)

Anneli Stålberg sa...

Jag håller med dig. Väder bara är ju, oavsett vad man tycker om det. Onödigt att lägga tankar och tid på att fundera över det. Fortsätt njut! :)

Peter sa...

Hej, Cattis!

När jag, i en skrivarpaus googlade "att skriva en roman", dök din blogg upp.

Jag arbetar som språklärare och började skriva i höstas. Sedan dess har det blivit en hel del...

I våras gick jag en distanskurs för Jorun Modén - Skriv dig hög! Mycket givande. Jag blir lite nyfiken på vilka erfarenheter du har av skrivarkurser.

Just nu håller jag förresten (bl.a.) på med ett romanprojekt där handlingen utspelar sig i Tykarpsgrottan, Det är ju nästan ditt revir.

Ha det bra och lycka till med ditt sklrivande!

Peter

Cattis sa...

Tack alla ni för era fina kommentarer, Jag blir lika glad för alla, men framför allt när nya läsare visar sina avtryck här.

Peter: när det gäller skrivarkurser har jag gått både en som heter författarcoaching med Ann Ljungberg. Den kursen har jag gått två gånger och jag hade inte varit så långt fram i mitt bokprojekt om jag inte haft henne som coach.

Sen har jag under tre terminer läst 7.5 poängs skriverkurser på Högskolan Kristianstad på distans och det har varit oerhört roligt och givande oxå.

Jag kan med glädje rekomendera skrivarkurser, de har gjort underverk med mitt skrivande och tänkande när det gäller min skrivprocess.

Lycka till